Zastanawiasz się nad wyborem najlepszego stomatologa w Krakowie? Porównujesz poszczególne oferty, jednak wydają Ci się prawie identyczne. Zanim jednak zdecydujesz się na usługi któregokolwiek z gabinetów stomatologicznych upewnij się, że dysponuje on gwarancją, która obejmie również Twój zabieg.
Po co gwarancja?
Kupując telefon czy buty sprawdzasz czy i na jak długo posiadają one gwarancję. Zapewnia Ci ona bezpłatną pomoc w sytuacjach awaryjnych, a także chroni Cię przed ewentualną wadą produktu.
Gwarancja gabinetu stomatologicznego na realizowane przez niego usługi spełnia taką samą rolę. Ma dawać Ci poczucie bezpieczeństwa oraz świadczyć o tym, że lekarz wykonujący zabieg bierze odpowiedzialność za swoje działania.
W stomatologii gwarancja wykorzystywana jest z reguły bardzo rzadko, ponieważ innowacyjna technologia, wysoka jakość wykorzystywanych materiałów oraz kompetencje lekarzy powodują ograniczenie wystąpienia błędów i nieścisłości prawie do minimum. Od każdej zasady jest jednak wyjątek, dlatego warto znaleźć gabinet, który zapewnia gwarancje dla swoich usług.
Jak działa gwarancja?
Gwarancja, w zależności od gabinetu, działa na różnych zasadach. Trwa od pół roku do nawet 5 lat (tak długi czas zdarza się jednak dość rzadko) i obejmuje działania i poprawki związane z wykonaną usługą (a nie ze wszystkimi zabiegami bieżącymi). Aby należała Ci się gwarancja musisz spełnić jednak kilka warunków.
W gabinecie stomatologicznym Vita Medical gwarancja na nasze usługi obowiązuje przez dwa lata i przysługuje:
- osobom, które odbywają wizytę stomatologiczną oraz higienizację co przynajmniej 6 miesięcy,
- osobom utrzymującym stan jamy ustnej zalecany przez lekarza dentystę oraz realizującym wskazane przez lekarza zabiegi,
- inne warunki gwarancji dotyczą osób w trakcie i po leczeniu ortodontycznym – higienizacja i wizyty kontrolne w tym przypadku powinny być odbywane co trzy miesiące.
Należy pamiętać o tym, że gwarancja nie obejmuje wszystkich uszkodzeń związanych z leczonym zębem / zębami. Przypadki nieobjęte gwarancją to między innymi: uszkodzenia powstałe na skutek pomijania wizyt kontrolnych, urazów mechanicznych oraz powstałych w wyniku braku dbania o właściwą higienę jamy ustnej, nieprzestrzegania zaleceń lekarza, przeciążeń, istniejących schorzeń, zaniku kości czy złamań koron wymienionych w warunkach gwarancji: https://www.vitamedical.com.pl/o-nas/warunki-gwarancji/
Co nie jest objęte gwarancją?
Gwarancją nie są zazwyczaj objęte usługi i zabiegi, które nie zostały jeszcze skończone. Dotyczy to między innymi tymczasowych elementów protetycznych, leczenia kanałowego “po kimś”, leczenia zębów mlecznych oraz innych, o których informujemy pacjenta przed zabiegiem.